.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسکن در مسیر گرانی؛چه باید کرد؟

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها  دوباره  آرامش بازارهای اقتصادی را بر هم زده و بازاهای مختلف چون خودرو ، مسکن و ارز دوباره دستخوش نوساناتی هستند که برای مردم کاملا آشناست و یادآور حیات دولت محمود احمدی نژاد است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از شفاف به تازگی نیز خبر رسیده که  جو روانی ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی عده ای از فعالان بازار را بر آن داشته تا از فرصت رکود فعلی نسبت به احتکار مصالح ساختمانی استفاده کنند و این به معنای گران شدن مصالح ساختمانی و در نتیجه گران شدن نرخ مسکن است.

مسکنی که این روزها به آرزوی بسیاری از خانوارهای ایرانی تبدیل شده اما هر چقد ر اعضای خانواده بیشتر کار می کنند مسکن هم گران تر می شود تا آرزوی سقفی بالای سر همیشه رویا باقی بماند.

در هر حال هر چند  منابع رسمی هنوز این خبر را تایید نکرده اند اما به طور حتم  در صورتی که قیمت مصالح ساختمانی در بازار همچنان افزایش پیدا کند، بهای نهایی ساختمان نیز با رشد مواجه می شود.

 این درحالی است که در اواخر سال گذشته بهای مسکن حداقل کاهش ۲۰ درصدی را تجربه کرده بود تا امید ها برای خانه دار شدن بیشتر شود.

در این میان  قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف در خصوص احتکار کالاهای همچون مصالح ساختمانی و لوازم خانگی قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفته: کسی حق ندارد خودسرانه قیمت کالا ها را تغییر دهد و اگر قرار است کالای تغییر قیمت پیدا کند از طریق سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان باید بررسی و قیمت گذاری شود و بعد از تعیین قیمت ها کمیسیون بازرسی ما این قیمت ها را کنترل و بررسی می کند.احتکار در فصل هشتم قانون نظام صنفی کاملا تعریف شده است که اگر کسی کالا را در انبار نگه دارد یا تغییر قیمت دهد و تشخیص دهند که بحث احتکار است طبق قانون با این افراد برخورد خواهد شد.


این سخنان در حالی است که چند وقت  پیش، رئیس اتحادیه موزائیک‌ساز و مصالح‌فروش در همدان گفته بود : امسال قیمت مصالح ساختمانی افزایش چشمگیری نداشته اما با افزایش قیمت حامل‌های انرژی پیش‌بینی می‌شود تا 15 درصد گران‌تر شود.

 این پیش بینی ها همچنان ادامه دارد تا بازارها هم در انتظار گرانی های بیشتر نشسته باشد.

به این ترتیب می توان گفت، در حال حاضر اصلی ترین نگرانی فعالان بازار به احتمال رشد قیمت ها مربوط است. گزارش های مرکز آمار نیز نشان می دهد که رشد قیمت ها در راه است.

رشد قیمت هایی که می توان فشار روی خانوارهای متوسط و ضعیف را بیشتر کند و به همین دلیل است که افکار عمومی با نگرانی به رصد اخبار هدفمندی نشسته است.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه چیزی در انتظار مردم خواهد بود و آیا دولتی ها خواهند توانست همزمان با اجرای هدفمندی بازارها را کنترل کنند و تعادل را برقرار کنند یا خیر؟
/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.